Panattoni szykuje trzecią inwestycję w regionie

2019-11-13

Źródło: Lublin Gospodarczy
Planowany Panattoni Park Lublin III, o łącznej powierzchni 53 tys. m2, ma składać się z czterech hal magazynowych wysokiej klasy. Obiekty powstaną przy ul. Mełgiewskiej w Lublinie.

Panattoni szykuje trzecią inwestycję w regionie

Panattoni szykuje trzecią inwestycję w regionie - TNGS Tomasz Karman - Biuro Obsługi Inwestora - Lublin

Panattoni Europe to europejski lider rynku nieruchomości przemysłowych, oferujący powierzchnie magazynowe i produkcyjne wysokiej klasy. W ostatnich latach deweloper zrealizował w regionie dwie inwestycje – w Lublinie i w pobliskich Niemcach. W październiku tego roku rozpoczął budowę trzeciego parku, który będzie się mieścił przy ul. Mełgiewskiej. Park powstanie przy drodze wojewódzkiej nr 882, 2 km od węzła Lublin-Zadębie na obwodnicy miasta (w ciągu dróg ekspresowych S12 i S17), jak również 10 km od Portu Lotniczego Lublin i 5 km od Dworca PKP.

Nowa inwestycja ma mieć łącznie 53 110 m2 i składać się z czterech nowoczesnych hal produkcyjno-magazynowych klasy A. Obiekty o powierzchni 20 000 m2, 18 300 m2, 6 700 m2 oraz 8 110 m2 mają mieć możliwość elastycznego kształtowania modułów, co pozwoli dopasować rozkład powierzchni do wymagań lokatorów. Park zdobył już pierwszych najemców z branży logistycznej, którzy dotychczas zadeklarowali wynajęcie 12 000 m2.

Kolejna reinwestycja Panattoni w regionie nie jest przypadkowa. Lublin jest miastem o wygodnym położeniu niedaleko wschodniej granicy kraju i Unii Europejskiej. Istotnym czynnikiem jest także coraz lepsza dostępność komunikacyjna związana z otwarciem obwodnicy Lublina, jak również powstającymi drogami ekspresowymi S17 i S19 (fragment transeuropejskiej trasy Via Carpatia).

– Na zauważalny wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Lublina i całej Polski Wschodniej składa się kilka czynników. Jeden z najistotniejszych to postęp, jaki dokonał się w ostatnich latach w infrastrukturze transportowej – tłumaczy Dorota Jagodzińska, Managing Director Panattoni Europe.

Rozrastająca się sieć transportowa to jednak tylko jeden z czynników warunkujących potencjał regionu. Należy wziąć pod uwagę także zasoby ludzkie – osoby wykształcone na kierunkach technicznych lubelskich uczelni i w szkołach technicznych.